Превозвачите искат буферни паркинги до граничните пунктове

0
22

Да бъдат изградени буферни паркинги в близост до граничните пунктове на страната, където при възможност да се извършват и съвместни проверки преди преминаването на границата. Това предложиха представители на тежкотоварния превоз на среща с  министъра на транспорта и информационните технологии Росен Желязков. Участие в разговорите взеха представители на браншовите организации в автомобилните превози на товари, Министерството на вътрешните работи, Министерството на труда и социалната политика, Агенция „Митници“ и Агенция „Пътна инфраструктура”. Обсъдени бяха нови мерки за подпомагане на автомобилните превози на товари.

Дискутирано бе облекчаването на режима за преминаване на тежкотоварните камиони през граничните пунктове. Основните притеснения на бранша са свързани с образуването на километрични опашки от камиони по българските граници. Постигнато беше съгласие всички отговорни институции, съвместно с бранша, да проучат възможностите и да координират реорганизирането и оптимизирането на проверките, извършвани на граничните контролно-пропускателни пунктове, свързани със спазването на правилата за движение по пътищата, заплащането на изминато разстояние и други, установени в европейското законодателство.

Браншовите организации представиха идеята в дългосрочен план да бъдат изградени буферни паркинги за тежкотоварни камиони в близост до граничните пунктове, където при възможност да се извършват и съвместни проверки.

Дни след въвеждането на извънредното положение в България на 13 март, на граничен пункт „Капитан Андреево“ се извиха километрични опашки от чакащи тежкотоварни камиони, които стояха блокирани с дни заради бавните проверки, свързани с епидемичната обстановка около коронавируса. Проблемът беше решен именно с преобразуването на бившето военно летище край Узунджово в буферен паркинг.

Разгледани бяха и възможностите за адаптиране на държавната мярка „60/40“ към транспортния бранш. От 1 юли действа нов дизайн на държавната мярка в подкрепа на бизнеса. Тя се превърна в „80/20“ за сектор „Транспорт“. Към момента обаче само представителите на автобусния бранш могат да се възползват от нея, защото един от критериите е установяване на непълно работно време на служителите на компаниите, които кандидатстват. Това изискване няма как да бъде покрито от водачите на тежкотоварни камиони.