Николай Николов, директор бизнес планиране и развитие на групата bERS Logistics: Имаме готовност и организация да отговорим на новите условия и необходимости!

0
884

Николай Николов, директор бизнес планиране и развитие на групата bERS Logistics: Имаме готовност и организация да отговорим на новите условия и необходимости!

bERS Logistics е българска аутсорсинг компания, която предоставя складови, (междунарони и вътрешни) транспортни, логистични и микро-дистрибуционни услуги. bERS Logistics има вече над 16 години опит. Създаваме добавена стойност в полза на търговци на дребно (вериги магазини като Т-Маркет, Билла, Метро), производители и вносители (Olympus, Intersnack), дистрибутори (Амперел) и онлайн търговци (kidso.bg) в България и Северна Македония, работещи с бързооборотни стоки, потребителски продукти, архиви, техника, суровини и материали, фармацевтични продукти и медицински изделия. Групата bERS извършва дейността си съгласно изискванията на БАБХ, ISO 9001:2015 и IFS Logistics стандарти, в логистични центрове Мусачево, Ломско Шосе и Казичене. Преразпределяме товари през логистични хъбове в Пловдив, Варна и Стара Загора. Екипът ни oт над 200 души управлява повече от 50 000 кв. м. складови пространства, над 150 големи превозни средства и 50+ лекотоварни автомобила. Разполагаме и с капацитети в режим на замразяване (-18/-16°С), на охлаждане (0/+6°С), на леко охлаждане (+8/+12°C) и поддържане на среда за сладки изделия (+14/+18°C). bERS предлага и решения за дистрибуция към магазинната мрежа в София и страната.

При създалото се извънредно положение преминаваме през изключително труден етап в развитието на нашия бизнес. Някои от нашите клиенти и дългогодишни партньори са с драстично намалени обеми на дейност или изцяло са затворили врати до приключване на извънредното положение.

Отпадането на търсенето на неосновни групи продукти и индустриални материали ограничи агажимента ни от предоставянето на складови операции и транспортна дейност, но запази нуждата от буферно съхранение на стоки в очакване на по-добри времена.

Най-засегнати са наши клиенти, които търгуват със стоки към ХоРеКа мрежата. Те имат и продукти под температурен режим с изтичащ срок на годност и ако не намерят начин да ги реализират, ще претърпят доста сериозни финансови загуби – от една страна заради непродадена, а вече закупена стока, от друга – ще имат разходи за унищожаване. Да не говорим и за проблемите, свързани със запазване на съществуващите им екипи от високи професионалисти в бранша.

Това наложи бърза реакция от страна на нашия оперативен екип.

Първо, инвестирахме доста, за да отговорим на новите условия:

  1. Използваме на нови методи, материали и организация за поддържане на хигиената според новите изисквания в нашите складови пространства, чести проверки за наличие на симптоми
  2. Осигуряваме регулярно лични предпазни средства на нашите служители
  3. Предоставяме възможност на административни служители, за които е приложимо, да работят от къщи и им осигурихме нужните ресурси да продължат да изпълняват своите задължения
  4. Създадохме няколко екипа от складови служители, които работят независимо един от друг по график, за да осигурим непрекъсваемост на процеса дори в най-лошия случай
  5. Намалихме доколкото е възможно придвижването на служители с лични автомобили до нашите логистични бази и осигурихме денонощен служебен транспорт с цел улеснение при преминаване на установените КПП-та.

Второ, създадохме нов бизнес модел за работа, който се базира на нашите компетенции и дългогодишен опит при обработката и движението на хранителни продукти и стоки за бита – онлайн бакалия *Хлеб и Сол* https://hlebisol.bg

Мисията на онлайн бакалия *Хлеб и Сол* е да предлагаме по категории разнообразие само от качествени продукти, които бихме ползвали сами, от доказани доставчици (производители, вносители и дистрибутори) на пазара. Затова се наричаме бакалия, а не супермаркет.

Целите са ни две:

  1. Да подпомогнем нашите съществуващи партньори чрез още един канал за продажба на своите стоики, особено такива, чийто фокус са били доставки към ХоРеКа мрежата в страната, както и да осигурим заетост на освободени служители на наши партньори в затруднено положение.
  2. Предвид, че имаме изградена логистична система от София към страната и обратно, осигуряваме възможности чрез осъществяване на групажни хранителни пратки и споделен хранителен транспорт на малки български производители да достигнат за начало до софийския пазар, а занапред и в други градове в страната, където с bERS имаме логистична готовност.

Като отговорен търговски субект в България, ние от bERS се съобразяваме с наложените мерки от правителството. Не сме компетентни да даваме оценка какво сработва или не, фокусирани сме да опазим съществуващия си бизнес, работните места на нашите служители и да помагаме с каквото можем на нашите партньори.

Постоянно трябва се учим да работим по нов начин, като се съобразим с присъствието на това  предизвикателство, което се отразява толкова силно на нашия живот – здравословно, социално и икономически. Имаме готовност и организация да отговорим на новите условия и необходимости. Гледаме положително напред и знаем, че заедно с нашите партньори ще постигнем резултати, за да запазим нашето общо бъдеще.