Комуникационен асистент – защо малкият и среден бизнес се нуждае от него

0
237
Росица Томова, собственик на Business Bridge Communications Assistant

От години се говори за дигитализация, адаптация на бизнеса и маркетинг. Някои фирми ги подценяваха, други тотално ги отричаха, а трети инвестираха в създаването на модерните  механизми в организациите. Днес, през 2021 г., това не са луксозни дейности, а необходимост, която ще отличи успешните бизнеси и ще им помогне да бъдат по-стабилни и ефективни след кризата. Разговаряме с Росица Томова от Business Bridge Communications Assistant за ролята на комуникационния асистент и значението му за успеха на бизнеса. Особено в условия на криза.

 

 

Комуникационен асистент е сравнително нов термин за България. Какво всъщност представлява?

В своята същност това е професионалист, които идентифицира нуждата, изгражда и поддържа комуникационните мостове там, където са нужни. Те са различни за всеки бранш и за всяка фирма – било то малка, средна или голяма. Това са услуги, които могат да са чисто маркетингови канали като PR, медии, дигитализация, събития. Могат да бъдат и в зоната на бизнес развитието – обучения, изграждане на връзки с клиенти по нов модел, подобряване на работата със служителите, обучения и изграждане на подходящи CRM системи. Това са онези „малки“ дейности, които големите бизнеси не подценяват и при правилна употреба се превръщат в ключови фактори. Често именно липсата им е разликата между големите и малки и средни компании.

 2021 година все по-крещящо налага необходимостта от промени. Какви са тенденциите според вас?

Наблюденията ми са, че в бизнеса се срещат две отличителни групи. Едните все още бойкотират адаптацията си към новата реалност. Те отказват да приемат, че е нужно да се направи промяна, макар и малка, защото не виждат бързия резултат от нея. Но промяната е неизбежна и колкото по-бързо започне да се случва, толкова по-скоро бизнесите ще започнат да го усещат. Втората група са тези, които вече са започнали да модернизират бизнес моделите си и имплементират комуникацията така, че да бъде ефективна за работата им. Това не е само публичната комуникация, която се гради на дигитализацията и медиите. Тук са важни и фактори като  правилната връзка със служителите и клиентите, както и моделиране на бизнес процесите според нуждите на бранша и конкретната фирма.

Какво представлява дейността на Business Bridge?

Екипът ни има опит в работата с разнородни компании – български и чужди, малки, средни и големи, стартъпи и фирми с дългогодишен опит, различни браншове – от забавление до производства на индустриални продукции. Виждаме, че много от тях в момента се сблъскват със страха от промяна, което хаби много излишно време и средства. Някои не разбират новите модели и едва, когато им ги обясним и разясним се уверяват, че могат да им се доверят. Други все още не са намерили правилният партньор, които професионално и обективно да разгледа индивидуалната ситуация, да предложи и реализира ефективни за фирмата решения. Затова компанията ни помага, както на фирми, които от много години са на пазара да подобрят комуникацията си, така и на стартъпи, които често са ориентирани към съвременни комуникационни модели, но имат нужда от създаване на добра бизнес среда, която да им спести време и пари.

Business Bridge Communications Assistant предлага услуги в сферата на маркетинга и бизнес развитие.  Дейността им е насочена към фирми, които имат нужда да внедрят, развият и управляват ефективно публичната си комуникация или да регулират оперативните си бизнес процеси.

Повече за дейността им можете да намерите в официалните им профили във Facebook  и LinkedIn.