Как искате да развивате бизнеса си през 2021 година?

Анастас Гогов е бизнес психолог, треньор, ментор и доверен съветник на собственици и управители на фирми и изпълнителни директори, главен фасилитатор и основател на The Management Board с дългогодишна и богата професионална история в сферата на лидерството, организационното развитие и управлението. Специално за читателите на сп. "Бизнес клуб" подготви манифест към ръководителите и собствениците на компании.

0
1

ВАЖНО! Ако сте собственик или управител на бизнес, член на борд на директорите или изпълнителен директор на компания, независимо от сектора и бизнес сегмента, този текст е за Вас!  /7 минути за четене/

  1. Какво ще правим в LinkedIn и Youtube през 2021?

През 2021 г. The Management Board ще засили присъствието си on-line в LinkedIn и своя Youtube канал. Търсим нашите нови последователи и съмишленици, с които да споделяме идеи и полезно съдържание през годината. Вече сме на 7 години и постигнахме много забележителни успехи. Сега дойде време да споделим за тях публично и да наваксаме пропуска си, че не сме ви разказвали за успехите ни досега.

  1. Защо да продължите да четете това?

Събираме се всеки месец, за да работим заедно, като обменяме опит и обсъждаме важни управленски казуси и добри практики в конфиденциална обстановка. Създаваме ексклузивно полезно съдържание, което не е за всекиго. Споделяме опит и знание, за което някои компании са готови да се разделят с малко богатство. Така си помагаме взаимно, за да създаваме иновативни решения и идеи. Обединени сме от етичните принципи за постоянно учене и развитие на себе си като хора и лидери. Искаме да подобрявяме представянето на своите екипи и на бизнесите, които управляваме. Развиваме и балансираме ума и духа ни. Зад всичко това стои много наука от различни дисциплини, системно мислене и психология.

  1. Малко история и конкретни числа:
  • Официално започнахме своето съвместно пътешествие през ноември 2013 година (неофициално започнахме с тестовете на методологията на клуба ни през април 2013 г.)
  • От тогава проведохме 206 срещи в официалния формат на общността – Бордове на Директорите в София, Пловдив, Русе, както и работилници с бизнес лидери на високо ниво – членове на The Management Board. Работихме с над 170 различни изпълнителни директори, собственици и управители на фирми, както и с хора от техните екипи.
  • Активно общуваме с доказани експерти-анализатори от академичния свят – икономисти, историци, социолози и др.
  • Натрупахме уникален опит от 2964 часа коучинг – индивидуални и групови коучинг сесии, менторски сесии и разговори за личностно и бизнес развитие.
  • Довериха ни се и работим с директорите, мениджърите и управителите на фирми от някои от най-големите енергийни, логистични, ритейл и технологични компании в България. Не забравяме и гръбнака на икономиката – малките, средни и големи бизнеси от почти всички индустрии в България – някои от тях наистина уникални и изключително интересни.
  • Общуваме активно и с технологични гиганти и компании-еднорози в Силиконовата долина и се гордеем с наученото от тях.
  • Натрупахме опит и работихме по интересни казуси с над 160 различни фирми в 18 различни индустрии. Част от нашата специализация е в подготовката и консултирането на семейните бизнеси в приемствеността между поколенията и съхраняването на взаимоотношенията в семейството. Проблем, за който в България малко се знае и говори. С тях потвърдихме важен за всички урок: където бизнесът е семеен, честните разговори в семейството за желанията и интересите на различните поколения са фундаментални за запазване на хармонията във взаимо-отношенията. Всеки има право на личен избор и път в живота и никой член на семейството няма право да налага или ограничава този избор. Последното води до дълбок разрив между и поколенията, който не винаги може да се поправи… А сме на този свят най-вече, за да бъдем щастливи. Избягали в чужбина от родителите си нещастни младежи и нещастни родители с мултимилионна успешна фирма в България не са нещото, което искаме да виждаме. А това е само един пример…
  1. Резултати и обратна връзка

Ребрандирахме се (2018-2019), продължихме да развиваме, адаптираме и доказахме полезността и ефективността на модела ни и авторската ни методология. Бизнес резултатите и оценките на нашите членове от техния мениджмънт и собственици на капитала го доказват. Някои от тях сте срещнали на страниците и класациите на списанията Форбс, Мениджър и Капитал и по-големите конференции. Отлична е и обратната връзка към нас, която получаваме от наши партньори – компании и професионалисти, с които общуваме. Научихме, че осъзнаването, пътя към себе си и промяната понякога се случват по-бавно и по-трудно отколкото ни се иска. И трябва да сме готови за това, да бъдем честни по пътя. Най-вече със себе си.

  1. Заедно както в бизнеса, така и в живота

Съпровождахме, наблюдавахме, подкрепяхме и вървяхме заедно напред с членовете на лидерския кръг на The Management Board, в най-трудните моменти за тях, както в бизнеса, така и в живота им. Равносметката показва, че е имало смисъл от всяка малка или голяма крачка. И резултатите не закъсняха – имахме много паметни моменти на споделени успехи, щастие и гордост от постигнатото!

  1. Какво работи най-добре за всеки бизнес?

Станахме свидетели на всякакви вътрешнофирмени и междуфирмени политически игри, оказване на натиск под различни форми, опити за саботиране, игри на кули и окопни войни в отбрана и нападение. Помогнахме на много компании да осъзнаят, че те не водят до положителни резултати нито за вътрешнофирмената култура и лидерството в екипите, нито в дългосрочен план за организацията и бизнес-средата като цяло. Когато всички участници са добре и печелят, печелят всички. Защото правилото, че хората не напускат компаниите, а своите ръководители и културата, която те създават – продължава да важи с пълна сила и в 21-ви век. Заедно променяме взаимоотношенията си от позицията на ръководител-подчинен или силен-слаб към такава на партньори, които заедно трябва да постигнат определена цел. Ставаме все повече зависими един от друг – и това е добре!

  1. Какво се случи през 2020 г.?

През 2020 г. се адаптирахме в движение към пандемията от COVID-19. Преминахме на хибриден и он-лайн режим на работа на срещите на Борда. В крайна сметка се оказа, че имаме за членове най-отворените, прогресивно мислещи, вдъхновяващи и развиващи се лидери. С ръка на сърцето мога да кажа, че те са ролеви модели за лидерство и позитивен пример за бизнес средата в България. Ще чувате все повечe за тях.

  1. Отворени събития и споделен опит

Благодарение на проактивността и лидерството за пример на нашите членове, през пролетта на 2020 г. стартирахме и инициатива за редовни отворени ежемесечни уебинари. Чрез тях подкрепихме с уникално съдържание и с много висока добавена стойност бизнес-лидерите в България в тези трудни и предизвикателни времена. Това е и част от нашето призвание за принос със знания и експертиза към бизнес средата и обществото. Така открехнахме леко вратата към част от добавената стойност, която членовете на The Management Board получават в редовните затворени срещи на Борда.

  1. Какво правим всяка година и защо изминалата беше различна?

Всяка година в началото на декември провеждаме нашата Годишна стратегическа лидерска среща – затворено събитие за членовете на Борда, на която каним забележителни лектори от бизнеса, международните отношения и академичните среди и обсъждаме важни теми за всеки бизнес. Правим обобщение на изминалата година и процесите в нея и разсъждаваме за това какво престои през новата година и как ще се промени света. През изминалата година обаче направихме нещо различно. На 8 декември 2020 г., в условията на наложените ограничения заради коронавируса, проведохме първата ни изцяло виртуална конференция на The Management Board. Отворена, 100% безплатна и публична за всички. Подарък от нас за всеки, който търси отговори на тежки въпроси в тези смутни времена. Без дори минута почивка постигнахме 9 часа разговори и дискусии, наситени с ценно съдържание! И то благодарение на президентите и управителните съвети на Бордовете, докато аз бях повален тежко от COVID-19 в продължение на месец. Това, че хората ни имат автономност и авторитет да взимат решения сами, ни позволи да уговорим забележителни лектори и експерти да споделят с нас ценните си наблюдения.

Като обобщение на всичко, написано по-горе:

–      Станахме на 7 (казват, че първите 7 години са най-важни)!

–      Проведохме 206 клубни срещи на The Management Board от 2013г до сега.

–      Натрупахме уникален опит в 2964 часа в индивидуални и групови коучинг сесии, индивидуални менторски сесии и разговори за развитие.

–      Споделихме и продължаваме да споделяме уникален опит и добавена стойност в 18 различни индустрии от България и света.

–      Изградихме лидерска общност на вдъхновяващи и предприемчиви лидери, които търсят постоянно развитие и живеят с осъзнаването че това, което те е довело дотук, няма да те отведе на следващото ниво! Тези хора с готовност и радост споделят опита си и търсят начин да надскочат себе си всеки ден.

В допълнение, проведохме 7 мениджърски академии и различни програми за развитие на мениджъри с наше, авторско съдържание – TMB Executive Education и 6 Лятни Академии за личностно развитие за тийнейджъри – Hi!Achievers!

За всички, които прочетоха равносметката ни дотук – Благодарим ви, че ни позволихте да споделим историята си с вас!

Какво можете да направите сега?

  1. Харесайте страницата ни в LinkedInи се абонирайте за нашия Youtube канал The Management Board – и станете един от нашите първи 1000 истински фена. Така ще получавате и ще можете да споделяте в своята мрежа информацията, която ще публикуваме.
  2. Може би най-разумното решение за вас през тази година ще е да кандидатствате за членство в The Management Boardи след одобрение да станете един от нас.

Ако сте собственик, управител или изпълнителен директор и знаете колко важно и ценно е да имаш среда за подкрепа от доверени хора на твоето ниво, които са внимателно подбрани и отдадени постоянно да постигат високи резултати, водени от високо етични принципи и желание за постоянно развитие – тогава може би говорим на един и същ език. Посетете страницата apply.managementboard.bg и кадидатствайте за членство в нашата лидерска общност сега!

  1. А ако познавате друг такъв човек, препоръчайте го или ни свържете с него, като ни изпратите неговия LinkedIn профил или ни напишете е-мейл. Търсим следващите лидери, които да се присъединят към нашата общност и които да подкрепяме по пътя им към тяхното личностно и бизнес майсторство.

Не забравяйте – ако самите вие сте успешен професионалист и смятате, че вашият пример е позитивен и се гордеете с резултатите си, трябва обезателно да поговорим!

За 10 от първите 1000 наши верни фенове сме подготвили специален подарък – стипендия за 50% от едногодишното членство в The Management Board! Как можете да я получите, ще разберете като се свържете с нас!

 

С най-добри пожелания за здраве и успехи през 2021 година напред,

Анастас Гогов

Основател на The Management Board