Как отчетохте търсенето на спортни артикули по време на пандемията?

Поради цялостната обстановка съвсем закономерно в този период най-търсените спортни продукти са тези, подходящи за използване в домашни условия или сред природата. Наред с фитнес уредите (велоергометри, кростренажори, пътеки за бягане и т.н.), аксесоари като тежести, лостове, ластици, постелки за тренировки, въжета за скачане, наблюдаваме и повишено търсене на артикули като сглобяеми футболни врати, топки за футбол, сгъваеми портативни баскетболни кошове и топки за баскетбол, тенис маси, хилки и топчета за тенис на маса, батути за скачане, електронен дартс и др. Спортните дрехи и обувки също продължават да са търсени, тъй като са неизменна част от спортната екипировка, независимо дали спортът се практикува вкъщи, в зала или навън. Тенденцията през лятото беше много интересна, защото ограниченията за международно пътуване намалиха търсенето на продукти и аксесоари за водни спортове и шнорхелинг, но повишиха интереса към къмпингуването и планинските спортове.

Какво е бъдещето на спортната индустрия след пандемията?

Забелязваме, че поведението на потребителите започва да се променя, както и техните навици. Хората започват да осъзнават все повече колко важни са физическото здраве и културата за активен начин на живот. Спортната индустрия е изправена пред множество предизвикателства, но и възможности. Например в онлайн търговията на спортни стоки определено ситуацията е най-динамична, защото се засилва търсеното, но конкуренцията и изискванията стават все по-жестоки. Точно затова вярваме, че трябва да откриваме и алтернативни начини за по-бърза доставка, различни канали за продажба, както и допълнителни партньорства, за да сме по-достъпни за потребителите.

За физическите ни обекти вярваме, че бъдещото ще бъде както в дигитализацията, така и в осигуряването на спортно изживяване на нашите потребители – дали чрез обособени кътове с онлайн възможности (разглеждане на пълен каталог с продукти, информация за артикули или директна поръчка) или чрез специални места за тестване, шоуруми и спортни игрища.

Към кои нови спортове и артикули ще насочите внимание?

В Декатлон вярваме, че наша мисия е да правим удоволствието и ползите от спорта достъпни за възможно най-много хора по устойчив за природата начин. Каталогът ни предлага над 100 спорта с близо 45 хиляди артикула, но това не означава, че не спираме да търсим начини да подпомогнем активния начин на живот и увеличаването на броя спортуващи в страната…

Цялото интервю прочетете безплатно в новия брой на сп. Business Club ТУК