Как промени работата ви?

COVID кризата преобърна всички планове наопаки. Всъщност се научихме да планираме изключително краткосрочно, понеже ситуацията се изменяше много динамично. Сега, като натрупахме известна рутина и опознахме новата реалност, се опитваме да изготвим планове за 2021 г., които имат вероятност за успех. Предстои да видим дали ще успеем да ги реализираме.

Ако знаехте, че се задава криза от подобен мащаб, как бихте се подходили?

Ние очаквахме и бяхме подготвени за мини криза, по-скоро за корекция на борсите и свързаните с това ефекти върху пазара и бизнеса. Това, което се случи, надмина всички очаквания, но предварителната подготовка ни помогна да се справим много добре.

Как се отрази карантината на работата ви?

Ние имахме късмета да сме технологично и процедурно готови за дистанционна работа в резултат на една три годишна програма за технологична промяна и обновяване на JobTiger. Така че когато бе обявен „локдауна“, ние просто изпълнихме вече тренираните процедури и начини на работа. Естествено имаше детайли за изпипване, но мога смело да кажа, че ние бяхме готови и карантината не се отрази на работата на компанията. Доказателство е и успешното преминаване към виртуален формат и успешното провеждане на събитието „Национални дни на кариерата“ с 110 компании и над 5000 участника още в първите дни на карантината.

Какви мерки предприехте за справяне със ситуацията?

Ние бяхме в голяма степен готови и малкото наложени мерки бяха свързани с честотата и спецификата на вътрешните срещи на екипа онлайн. Променихме и използвания софтуер, т.е. нищо особено.

Кои са най-важните мениджърски решения в ситуация на криза?

Най-важното е запазването на здравето на служителите и даването им на увереност и сигурност, че компанията се грижи за тях и за бъдещето на бизнеса. Всичко останало свършиха те. Откритостта и честната комуникация в JobTiger силно подпомогнаха това. Когато споделяме и обсъждаме заедно добрите и лошите новини, реакцията на компанията и начините за справяне, имаме много по-голям шанс да се справим. Няколко глави мислят по-добре от една. Нещо повече – хората са подготвени за евентуалните неудачи, приемат ги по-лесно и са готови да се борят по-активно за преодоляване на пречките.

Каква е новата реалност за сферата ви?

Очевидно новата реалност е тук и ще трябва да свикнем с нея. Икономическата криза в следствие на медицинската тропа на вратата и трябва да се готвим за нея. JobTiger премина през серия кризи през двадесетте си години на работа и вярвам, че опита и научените уроци от предните ще ни помогнат да се справим и сега. Надявам се и че сътресенията на пазара няма да бъдат толкова тежки. Правителството стартира няколко програми, които забележимо помагат в това отношение засега и не е невъзможно България да премине относително леко през тази криза…

Цялото интервю прочетете безплатно в новия брой на сп. Business Club ТУК